Tuesday, May 12, 2015

Γιατί εκπλήσσεσθε;


Share/Bookmark
Προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση η έκπληξη για τις δηλώσεις κυβερνητικού στελέχους της Αριστεράς για τις θεραπευτικές ιδιότητες των λειψάνων. Κυρίως όσον αφορά τη σκέψη, την αμφισβήτηση της εξουσίας των ιδιοκτητών τους. 

Το λείψανο του Λένιν γέννησε ολόκληρη επιστήμη τόσα χρόνια εκτεθειμένο σε λαϊκό προσκύνημα στο Μαυσωλείο του, στην Κόκκινη πλατεία στο Κρεμλίνο. Έγιναν ανακαλύψεις από το ειδικό ινστιτούτο που ιδρύθηκε και απασχολούσε εκατοντάδες επιστήμονες τόσα χρόνια για τη συντήρηση του πτώματος του ατυχή επαναστάτη. Μέχρι και τεχνητό δέρμα φτιάχτηκε για να συντηρηθεί ανέπαφη η μούμια, που όλο και περισσότερο αποτελείται από συνθετικά υλικά. 
Ο βαλσαμωμένος Χο Τσι Μινχ
Το μαυσωλείο του Λένιν

Και δεν είναι το μόνο ανάμεσα στα καθεστώτα που αγιοποιούν τους πατερούληδες. Από τους Φαραώ κι ύστερα. Ακτινοβολεί αγιοσύνη το Μαυσωλείο του Χο Τσι Μινχ στο Βιετνάμ, του Μάο Τσε Τουνγκ στην Πλατεία Τιανανμέν, του Κιμ Ιλ Σουνγκ στην Pyongyang. 



Τι έχουν να ζηλέψουν αυτοί οι πιο πρόσφατοι μυροβόλοι άγιοι από τους άλλους, τα κόκαλα και τις κουρούπες, που εμπορεύονταν για αιώνες οι πανίσχυρες εκκλησίες των Χριστιανών, ή από τις 
Η μούμια του Μάο
τρίχες του Μωάμεθ; Όλο κείνο το εμπόριο καυκάλων και συχωροχαρτιών που συντηρούσε για αιώνες την Αγία του Χριστού εκκλησία και ανέτρεψε πέντε αιώνες πριν ένας καλόγερος από τη Σαξονία ονόματι Λούθηρος, που άλλαξε τη ροή της ιστορίας.

Ετούτα σκέφτηκε ο κάπως χοντροκομμένος Ρώσος πρόεδρος Πούτιν, όταν συνέκρινε τα λείψανα του μεγάλου άθεου επαναστάτη με εκείνα του Ρώσικου μοναστηριού στο Άγιον Όρος πριν λίγο καιρό. 

Γιατί εκπλήσσεσθε, λοιπόν; Στη χώρα τούτη όχι μόνον δεν πάτησε ποτέ ο Λούθηρος, αλλά οι Βυζαντινοί άρχοντες έπνιξαν στο αίμα τη δική τους μορφή πρώιμης
Το πτώμα του Κιμ Ιλ Σουνγκ
μεταρρύθμισης, καταδικάζοντας στην ιστορική απαξία τον Λέοντα τον Ίσαυρο τον Γ' και τον γιο του, με φιλοφρονήσεις του τύπου «Σαρακηνόφρων», «παράνομος βασιλεύς», «αλιτήριος δράκων», «θεομάχος», «κοπρώνυμος». Και μαζί τους το Βυζάντιο στην παρακμή της Μεσαιωνικής ακινησίας. 'Εκτοτε συνεχίζουμε να εμπορευόμαστε τα λείψανα και να κάνουμε φυλαχτά τα μάτια που ξεριζώνουμε απ΄ τις εικόνες. 


Οι ιερές Σαγιονάρες του Αγίου Παΐσιου

Καθείς και το λείψανό του. Καθείς και η μοίρα του. 

Γιατί εκπλήσσεσθε, λοιπόν, που οι αυταρχικές εκκλησίες μεταφυσικών πίστεων, της Αριστεράς και του Μεσαιωνικού χριστιανισμού, συναντώνται κι οι εξουσίες και οι γλώσσες τους ταυτίζονται;

Σε ποια χώρα νομίζετε ότι ζείτε;


Γιώργος Γιαννούλης-Γιαννουλόπουλος






Η Κοκκινοτσιπρίτσα


Share/Bookmark
Να πληρώνουν με υποτιμημένα και υπό κατάρρευση ρούβλια πολίτες άλλης χώρας σε Ελληνικό έδαφος φέρεται να πρότεινε ο Ρώσος υφυπουργός οικονομικών Σεργκέι Στόρτσακ. Αλλά, προσοχή!, μόνο την άνοιξη που δεν κάνει ακόμη πολλή ζέστη.  Και θα πληρώνονται με ρούβλια ελληνικές επιχειρήσεις για να εξάγουν στη Ρωσία επίσης.

Και ας υποθέσουμε για μια στιγμή πως είναι δυνατόν νομικά να γίνονται συναλλαγές εντός της χώρας σε άλλο από το εθνικό νόμισμα (που σημαίνει έξοδο από το ευρώ και εκτύπωση σκουπιδονομίσματος με αγοραστική ισχύ μικρότερη ακόμη και από το ρούβλι). 

Τι  θα αγοράζουν με αυτά όσοι τα αποδεχτούν; Βότκα και χαβιάρι; Ούτε καν! διότι, ως γνωστόν, τα πιο πολλά εξαγώγιμα προϊόντα της (πετρέλαιο, φυσικό αέριο) η Ρωσία τα χρησιμοποιεί για να συγκεντρώσει σκληρό νόμισμα, ευρώ ή δολάρια, με τα οποία μπορεί να αγοράζει αυτά που της λείπουν. Μόνο που αυτά καταλήγουν ως επί το πλείστον στα χέρια των Ρώσων ολιγαρχών που τα χαλάνε στο Λονδίνο, στις Κάννες, στο Σαιν Τροπέ, ενώ η πλέμπα μένει με τα υποτιμημένα ρούβλια.  Και, βεβαίως, σωστά ομολογεί ο Ρώσος υπουργός πως οι φτωχότεροι Ρώσοι πολίτες δεν επιθυμούν να μετατρέπουν τα ρούβλια τους σε ευρώ όταν ταξιδεύουν, διότι με τα αντίστοιχα δεν θα αγοράζουν σχεδόν τίποτε, ούτε καν στη χώρα τους. Οπότε θάρθουν να τα χαλάσουν στην Ελλάδα, και οι μεγαλόψυχοι Έλληνες θα τους πωλούν χωριάτικες, δωμάτια  και αλκοόλ σε ρούβλια. Την άνοιξη πάντα. Ή μήπως η αποδοχή θα είναι υποχρεωτική;  Κάπως όπως στην Κριμαία, ας πούμε; 

Και είπε κι άλλα ο Ρώσος υπουργός. Για την αναπτυξιακή Τράπεζα που πρότεινε η χώρα του σε αναπτυσσόμενες χώρες, (διότι της ίδιας της λείπουν χρήματα σε σκληρό νόμισμα αλλά και διαφανείς κρατικές δομές για να προσελκύσουν σοβαρά διεθνή επενδυτικά κεφάλαια).

Ας πούμε μόνο αυτό: όταν τον Φεβρουάριο του 2014  ο τότε Σοσιαλδημοκράτης Γερμανός Αντικαγκελάριος, κ. Ζίγκμαρ Γκάμπριελ,   υποστήριξε ότι η Ελλάδα είναι "χώρα περισσότερο για την Παγκόσμια Τράπεζα παρά για το ΔΝΤ, δεδομένου ότι σε αυτήν δεν υπάρχουν καθόλου κρατικές δομές» αισθάνθηκαν όλοι προσβεβλημένοι, Σημειώνεται πως η Παγκόσμια Τράπεζα έχει τεχνογνωσία μικρών δανείων και αναπτυξιακών παρεμβάσεων σε υπανάπτυκτες χώρες που δεν διαθέτουν αποτελεσματικό κράτος και δημόσια διοίκηση, ενώ το ΔΝΤ στηρίζει ανεπτυγμένα κράτη που μπορούν να διαχειριστούν τα πολύ μεγαλύτερα ποσά.  

Πλώρη τώρα για την Αναπτυξιακή Τράπεζα των χωρών BRICS, με μέσο κατά κεφαλήν εισόδημα πολύ κάτω από το  μισό του κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ε.Ε. ή έστω του ΟΑΣΑ ( την Κίνα, την Ινδία, τη Ρωσία, τη Νότια Αφρική κ.ο.κ.). 

Το ενδιαφέρον δεν είναι βέβαια τι απιθανότητες λέει ο κ. Σεργκέι Στόρτσακ. Πετάνε μια μπούρδα κι αν πιάσει, έπιασε. Έχουν καταλάβει ότι δεν έχουν να κάνουν και με πολύ έξυπνους συζητητές έτσι κι αλλιώς. Το ενδιαφέρον είναι πως ο πρωθυπουργός μας τα ακούει όλα αυτά ως "μια ευχάριστη έκπληξη!".  Κι ίσως νομίζει κιόλας πως έτσι θα τον πάρουν πιο σοβαρά οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί και οι Διεθνείς Αγορές.

Λογικό κι ετούτο, στην προνηπιακή ηλικία, όταν ανακαλύπτεις τον κόσμο, όλα σε εκπλήσσουν ευχάριστα. Ακόμη και οι καραμελίτσες του παιδόφιλου.

Τούτος ο Πρωθυπουργός, που τον παίρνει τηλέφωνα στα καλά καθούμενα ένας Ρώσος υφυπουργός και του πετάει παρόμοιες παρόλες, μοιάζει σαν την κοκκινοσκουφίτσα σε ελληνική εκδοχή. Θαυμάζει κι απορεί:  "τι μεγάλο στόμα έχεις, γιαγιά!".

Ίσως μείνει στην ιστορία όπως στο παραμύθι, ως καλοκάγαθο παιδάκι που αποπλανήθηκε, ως κοκκινοτσιπρίτσα. 

Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος 



___________________

Πηγή πληροφοριών: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Θετική η Αθήνα στο κάλεσμα Μόσχας για αναπτυξιακή τράπεζα

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΑΠΕ–ΜΠΕ, στην οποία ο κ. Στόρτσακ απηύθυνε πρόσκληση προς την Ελλάδα να συμμετάσχει ως μέλος στην υπό διαμόρφωση νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα, υποστήριξε ότι οι «δυο λαοί μπορούν να συνεργασθούν και να προβλέψουν τη χρήση του εθνικού νομίσματος (sic) , τουλάχιστον στην περίπτωση της Ρωσίας (sic), με τη χρήση του ρωσικού ρουβλίου στις πληρωμές για αγαθά και υπηρεσίες». Για παράδειγμα εξήγησε ο κ. Στόρτσακ, «μπορώ να φαντασθώ ότι οι δύο χώρες θα θεωρήσουν αμοιβαία επωφελή τη χρήση του ρουβλίου όσον αφορά την ανάπτυξη του τουρισμού. Οι Ρώσοι πολίτες, που θέλουν να επισκεφθούν την Ελλάδα κυρίως την άνοιξη ή στις αρχές του καλοκαιριού που δεν έχει τόσο ζέστη (sic), είναι ευαίσθητοι στην αλλαγή των ρουβλίων σε άλλο νόμισμα» σημείωσε. «Πιθανότατα, το επόμενο βήμα αυτού του είδους των συναλλαγών θα μπορούσε να είναι η χρησιμοποίηση του ρουβλίου ως τρόπου πληρωμής διαφόρων ελληνικών προϊόντων που πωλούνται επί ρωσικού εδάφους» (sic) κατέληξε ο κ. Στόρτσακ. Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Στόρτσακ εκτίμησε επίσης ότι μόλις ξεπεραστούν οι οικονομικές δυσκολίες και με δεδομένο το πολιτικό περιβάλλον των δύο χωρών, «περισσότεροι Ρώσοι και ιδιωτικές εταιρείες θα είναι πρόθυμοι να επενδύσουν στην Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό για εσάς και για εμάς. Ολοι ψάχνουμε για άμεσες ξένες επενδύσεις. Και δεν είναι μόνον τα προϊόντα, αλλά και οι επενδύσεις», σημείωσε.

Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε ο Ρώσος υφυπουργός Οικονομικών με τον Ελληνα πρωθυπουργό, ο κ. Τσίπρας, ευχαρίστησε τον κ. Στόρτσακ για την πρόσκληση να συμμετάσχει η Ελλάδα ως μέλος στην υπό διαμόρφωση νέα Αναπτυξιακή Τράπεζα που δημιουργούν οι χώρες BRICS (Κίνα, Ρωσία, Βραζιλία, Ινδία, Ν. Αφρική). Ο πρωθυπουργός εξέφρασε μάλιστα «τη θετική έκπληξη (sic) για την πρόσκληση να γίνει η Ελλάδα το 6ο μέλος στην αναπτυξιακή τράπεζα των BRICS».


 «Γνωρίζουμε ότι εδώ και χρόνια ο ρόλος της Παγκόσμιας Τράπεζας στην υλοποίηση σχεδίων υποδομών συνεχώς αποδυναμώνεται αντί να ισχυροποιείται. Γι’ αυτό, εμείς τα πέντε ιδρυτικά κράτη-μέλη συμφωνήσαμε ώστε τα αναπτυξιακά σχέδια να αποτελέσουν τον ακρογωνιαίο λίθο των δραστηριοτήτων μας. Η Τράπεζα δεν θα λειτουργήσει με γνώμονα το κέρδος» ανέφερε ο Ρώσος αξιωματούχος.

«Η πιθανότητα να δημιουργηθούν προβλήματα με την Ε.Ε,, επειδή η Ελλάδα θα γίνει μέλος των θεσμών των BRICS, είναι πολύ μικρή, επειδή πολλά κράτη-μέλη της Ε.Ε. έχουν αποφασίσει να προσχωρήσουν σε κάποιον άλλον αναπτυξιακό θεσμό. Για παράδειγμα, υπάρχει η πρόταση της κυβέρνησης της Κίνας για την Ασιατική Τράπεζα Υποδομών και Επενδύσεων (Asian Infrastructure Investment Bank -AIIB), όπου το 25% του κεφαλαίου της θα διατεθεί σε μη ασιατικά κράτη. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία -όλα κράτη-μέλη της Ε.Ε.- έχουν αποφασίσει να συνεργασθούν με άλλα κράτη στο πλαίσιο της Ασιατικής Τράπεζας. Οπότε δεν υπάρχει πρόβλημα, ούτε τίθεται ζήτημα κριτικής. Μέχρι τώρα, οι αναφορές που έχω διαβάσει είναι αρκετά θετικές», τόνισε.







Friday, May 8, 2015

ΙΟΛΟΓΟΣ


Share/Bookmark
Δυστυχώς δεν μπορώ να σας πω πότε ακριβώς ξεκίνησαν όλα αυτά. Μερικοί ισχυρίζονται ότι ο ιός είναι τόσο αρχαίος όσο και η συγγένεια του πιθήκου με τον άνθρωπο. Άλλοι πάλι, κάπως τσατισμένα, βεβαιώνουν ότι για όλα φταίει ένας τυφλός τροβαδούρος από τα Βουρλά ή το Μπαϊρακλί, δεν έχει σημασία. Πότε-πότε ωστόσο περνάει εποχική έξαρση. 

Οι περισσότεροι είναι πεπεισμένοι ότι όποτε κι αν ξεκίνησε το πρόβλημα, πήρε διαστάσεις μόλις άρχισε να διαδίδεται στα διάφορα δίκτυα, κοινωνικών και ασυρμάτων συμπεριλαμβανομένων. 

Υπάρχουν, λέει, λέξεις της πραγματικής γλώσσας που σε κάνουν να μην καταλαβαίνεις τα λεγόμενα. Όχι ότι δεν έχουν νόημα από μόνες τους. Απλώς αν τοποθετηθούν στη σωστή θέση και με κατάλληλη επαναληπτικότητα έχουν την ικανότητα να διαλύουν τις έννοιες, όπως το θειικό οξύ του εφιάλτη που τσιτσιρίζει τρυπώντας τα πατώματα του ύπνου και σου δίνει εκείνη τη φρικτή αίσθηση ατέρμονης πτώσης. Κάτι σαν τελεολογικό μάντρα ή αμπρακατάμπρα γραμμένο διαγωνίως. Οι επιστήμονες προσπαθούν με μυστικά κονδύλια (γιατί καμιά επίσημη κυβέρνηση δεν το παραδέχεται) να ανακαλύψουν την αιτία και τη γιατρειά του, αλλά οι περισσότεροι επιμολύνονται από απρόσεκτους χειρισμούς ενώ άλλοι με σοβαρές επιπτώσεις περνούν την υπόλοιπη ζωή τους στα φρενοβλαβεία. Ούτε καν τις επικίνδυνες λέξεις δεν μπορούν να εντοπίσουν. 

Ο ιός μεταλλάσσεται τόσο γρήγορα που σήμερα ίσως είναι φορέας η λέξη «ελευθερία», ενώ χτες ήταν η λέξη «ψωμί» και αύριο μπορεί να είναι η λέξη «γνωρίζω». Ό,τι και να πεις μπορεί να εξελιχθεί σε πανδημία. Άντε τώρα να συνεννοηθείς. Τις προάλλες στη γειτονιά μου είδα έναν ευγενή νεαρό να ρωτά μια ηλικιωμένη κυρία αν είναι κοντά η Ομόνοια κι εκείνη σήκωσε τα χέρια ψηλά, λες και τη σημάδευε πιστόλι, και απάντησε έντρομη ότι δεν έχει ούτε δέκα ευρώ στην τσάντα της. Δεν μπήκα καν στον κόπο να παρέμβω. Σε μια άλλη παρόμοια περίπτωση ασυνεννοησίας στο περίπτερο της πλατείας, μετά την παρέμβασή μου ο πελάτης κατάλαβε ότι τον παροτρύνω να πληρώσει με σανό και ο περιπτεράς ότι απαιτώ να κατάσχω τα τιμολόγια παραγγελιών του. 

Kι αυτό είναι το χειρότερο πια. Ότι κανείς δεν τολμά ή δεν μπορεί να αντισταθεί στη διάλυση των νοημάτων. Μερικές φορές έχω την αίσθηση ότι βλέπω τις λέξεις που βγαίνουν από στόματα όπως στα κόμιξ, μέσα σε φούσκες. Όσο ταξιδεύουν στον αέρα και πριν μπουν στο αυτί του συνομιλητή περνούν των παθών τους τον τάραχο. Πρώτα τις στραγγίζουν αποξηραμένες τυπολαγνείες. Μετά τις λούζουν βιτριολικές κακεντρέχειες. Ύστερα τις παλουκώνουν ζωώδεις φόβοι και τις γδέρνουν λάμες συμπλεγματικές. Ό,τι απομείνει το κατακρεουργούν αιχμηρές μοναξιές, σκουριασμένοι εγωισμοί και διαβρωτικές άγνοιες. Κι όταν φτάνουν πια στον προορισμό τους είναι αγνώριστες και παντελώς ακατάληπτες. «Πώς είπατε; Να πάω να γαμηθώ; Λυπάμαι, κύριε, δεν εκτελούμε εδώ ψυχοθεραπευτικές συνταγές. Δοκιμάστε απέναντι, στην Αγία Ειρήνη.» Ο κύριος στον οποίο απευθύνθηκε η απάντηση αυτή έσκυψε και σήκωσε τη μικρή ζυγαριά του φαρμακείου, την τοποθέτησε προσεκτικά σε μια τσάντα υπολογιστή και βγήκε ικανοποιημένος και ανενόχλητος. 

Μίλησα πρόσφατα με έναν υπερεκατονταετή, άλλοτε πολύ δημοφιλή, καθηγητή γλωσσολογίας, που εδώ και δεκαετίες κρατιέται αποκομμένος από όλα τα δίκτυα. Του είπα τις ανησυχίες μου. Δε μου θύμωσε που προσπαθούσα να τον συνδέσω με όσα ηθελημένα απέφευγε. Χαμογέλασε και μου είπε «Τα έχω ξανακούσει αυτά. Μην ενθουσιάζεσαι. Δεν ήρθε ακόμα η ώρα του Πύρρωνα.» Δεν ξέρω τι κατάλαβε, αλλά ή είχε αρχίσει ήδη να τα χάνει ή μου έκανε πλάκα.

Κι ύστερα έμαθα ότι θα απαγορευτεί η εκμάθηση ξένων γλωσσών. Αναμενόμενο αφού η γνώση τους θέτει σε αμφισβήτηση τη σύνδεση συγκεκριμένων εννοιών με συγκεκριμένες λέξεις και ενσπείρει αμφιβολία για την ικανότητα του ιού να τις αποικεί κατά βούληση. Τελικά μήπως ο ιός είναι ανθρωπογενής;

Περπατώ στην πόλη και προσπαθώ να μην ακούω το βουητό που σφυρίζει στ’ αυτιά μου. Σαν τον φυσιολάτρη που έπεσε τυχαία πάνω σε άγριο μελίσσι σε αποδημία. Εκείνο ανέστιο ακόμα, ακολουθώντας τυφλά τη νέα βασίλισσα. Με τους κηφήνες ακόμα στα ώπα ώπα. Να μη μπορεί να τους ξεφορτωθεί πριν βρει τόπο ν’ απαγκιάσει. Πριν γεννηθούν τα νέα μελισσόπουλα, πριν ανακαλυφθούν τα νέα λιβάδια. Κι αυτός έτοιμος ανά πάσα στιγμή για το αναίτιο τσίμπημα. Κουρασμένος από μελίφθογγες ανοησίες. Οι οικολόγοι λένε ότι τρελάθηκαν οι μέλισσες από τις παρεμβολές τόσων συχνοτήτων. Και να ‘ταν μονάχα αυτές!

Θάνος Σίδερης 


Πηγή
https://www.facebook.com/thanos.sideris



Thursday, May 7, 2015

Οι αγελάδες που αρμέγονται μόνες τους.


Share/Bookmark
Είναι, λέει το BBC, πολύ παραγωγικότερο το σύστημα αυτό. Οι αγελάδες μπαίνουν μόνες τους στις ρομποτικές αρμέχτρες παρακινημένες από την πίεση να ανακουφιστούν από το γάλα τους και να φάνε και λίγο σανό. Κάνουν μάλιστα ουρά τα καλοκάγαθα ζώα.

Οι αρμέχτρες εντοπίζουν αν έχουν ξανααρμέξει πρόσφατα το ίδιο ζώο και ανάλογα το κρατούν για να το ξαλαφρώσουν ή το οδηγούν από άλλη πόρτα πίσω στο βοσκοτόπι της φάρμας.

Τελικά, οι κυβερνήσεις μας ήταν όλες πολύ προχώ. Κι ετούτη παραπάνω. Όλοι, άνεργοι, εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα, ελληνικές κι ευρωπαϊκές γελάδες, πληρωμένοι κι απλήρωτοι, κάνουμε ουρά πίσω από τις ρομποτικές αρμέχτρες με το σανό για να ποτίσουμε το διψασμένο και αχόρταστο ελληνικό κράτος. Που σταματημό και φρένο δεν έχει όμως. Κι ούτε καν σανό δεν προσφέρει. Απορρυθμίστηκε το δικό μας το ρομπότ κι εμείς εκεί, συνεχίζουμε. Θα μας το πασάρουν σαν επιτυχία το νέο άρμεγμα να τους πούμε μπράβο και να το ψηφίσουμε κιόλας. Πριν ψοφήσουμε. Κι εμείς στην ουρά. Σαν τα ζώα. Ή μάλλον ούτε καν σαν τα ζώα. Ακόμη κι αυτά χωρίς σανό και περίσσιο γάλα δεν θάμπαιναν.

Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος



BBC
The cows that queue up to milk themselves



Wednesday, May 6, 2015

Αλέπο


Share/Bookmark
Οι άμαχοι και οι πολίτες υφίστανται αδιανόητες βαρβαρότητες στο Αλέπο, σύμφωνα με τη Διεθνή Αμνηστία, η οποία μιλάει για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.

Βομβαρδίζουν από ελικόπτερα τη δεύτερη μεγαλύτερη  και εξίσου αρχαία πόλη της χώρας, με βόμβες-βαρέλια, γεμάτα με καύσιμα, εκρηκτικά και θραύσματα μετάλλου σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, που σκοτώνουν αδιακρίτως.

Οι στόχοι τους περιλαμβάνουν 14 αγορές, 12 κέντρα μετεπιβίβασης και μεταφορών, 23 τζαμιά, 17 νοσοκομεία και τρία σχολεία.

"Είδα παιδιά χωρίς κεφάλια, κομμάτια σωμάτων παντού, είναι όπως φανταζόμουν ότι μπορεί να μοιάζει η κόλαση", αφηγείται ένας εργάτης σε τοπική βιοτεχνία που βρέθηκε στα ερείπια μετά μια επίθεση στο al-Fardous το 2014.

Ο εμφύλιος στη διαιρεμένη πόλη ανάμεσα στο καθεστώς Άσαντ και την αντιπολίτευση συνεχίζεται από το 2012. Μνημεία έχουν χαθεί, η αρχαία αγορά του Αλέπο, ιστορικές συνοικίες έχουν ισοπεδωθεί όπως και το μεγαλύτερο μέρος του οικονομικού και βιομηχανικού του κέντρου.

Η Διεθνής Αμνηστία λέει πως υπάρχουν αποδείξεις ότι οι αεροπορικές επιθέσεις στοχεύουν συνειδητά σε αμάχους και πολιτικούς στόχους και υπογραμμίζει ότι είναι έγκλημα να στοχεύεις συνειδητά σε όσους δεν συμμετέχουν στις εχθροπραξίες.

"Η συστηματική αυτή επίθεση στους πολίτες στο Αλέπο θα μπορούσε να θεωρηθεί έγκλημα κατά της ανθρωπότητας."

Και η αντιπολίτευση κατηγορείται ότι χρησιμοποίησε όπλα που δεν είναι ακριβείας, όπως οβίδες και άλλα παρόμοια που αποκαλούνται κανόνια της κόλασης, προκαλώντας απώλειες στους πολίτες.

Το report στοιχειοθετεί επίσης εκτεταμένη χρήση βασανιστηρίων, συλλήψεις και απαγωγές αμάχων πολιτών και από την κυβέρνηση και από τους μαχητές της αντιπολίτευσης.

Η Αμνηστία αναφέρει ότι οι διαδεδομένες ευρέως βαρβαρότητες έκαναν τη ζωή των κατοίκων του Αλέπο ανυπόφορη, με πολλούς να ψάχνουν ασφάλεια και να επιχειρούν να ζήσουν κάτω από τη γη.

Πολλά νοσοκομεία και σχολεία μεταφέρθηκαν σε υπόγεια καταφύγια.

Ένας κάτοικος του Αλέπο το περιγράφει σαν τον "κύκλο της κόλασης".Οι δρόμοι είναι γεμάτοι αίμα.

Πριν από έναν χρόνο ο ΟΗΕ εξέδωσε απόφαση καλώντας για τερματισμό της χρήσης των βομβών αυτών και της παραβίασης των ανθρώπινων δικαιωμάτων υποσχόμενος ότι θα υπήρχαν συνέπειες εάν η Κυβέρνηση δεν συμμορφωνόταν, είπε ο Philip Luther, Διευθυντής της Αμνηστίας για τη Μέση Ανατολή.

Σήμερα η Διεθνής Κοινότητα έχει γυρίσει την πλάτη στους αμάχους παραμένοντας παγερά αδιάφορη σε μια μεγέθυνση της βίας σε μεγάλη κλίμακα, σε μια εξελισσόμενη ανθρώπινη τραγωδία που μεγαλώνει.

Η συνεχιζόμενη απραξία γίνεται αντιληπτή από τους αυτουργούς των εγκλημάτων πολέμου και εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας ως σήμα ότι μπορούν να συνεχίσουν να κρατούν ομήρους τους αμάχους του Αλέπο, ανενόχλητοι, χωρίς φόβο ότι θα το πληρώσουν.



Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος





Tuesday, May 5, 2015

Το φιδάκι


Share/Bookmark
"Με συρρίκνωση στο υπόλοιπο της σεζόν απειλείται το μέχρι στιγμής θετικό αποτέλεσμα που επετεύχθη για τον ελληνικό τουρισμό σε επίπεδο αφίξεων ξένων επισκεπτών αν δεν κλείσει η συμφωνία με τους εταίρους και παραταθεί η οικονομική αβεβαιότητα για τη χώρα.
..... η τροχιά ανόδου σε επίπεδο κρατήσεων που είχε καταγραφεί για το φετινό καλοκαίρι από βασικές αγορές υποδοχής τουριστών, όπως για παράδειγμα από τη Γερμανία, έχει πλέον μηδενισθεί και το ενδιαφέρον έχει μετατοπισθεί σε ανταγωνιστικούς προορισμούς που είχαν χαμηλότερες επιδόσεις τους πρώτους μήνες του έτους.
Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται από τους τουριστικούς φορείς της χώρας, κυρίως, στο ασταθές περιβάλλον όπως έχει διαμορφωθεί για την οικονομία. Σύμφωνα με στοιχεία της γερμανικής εταιρείας TravelTainment, οι δύο μεγάλοι χαμένοι προορισμοί από τη Γερμανία σε επίπεδο κρατήσεων τον μήνα Μάρτιο για το καλοκαίρι ήταν η Ελλάδα και η Τυνησία, ενώ σημαντική ανάκαμψη πέτυχαν η Τουρκία, η Ισπανία και η Αίγυπτος." (πηγή http://www.kathimerini.gr/…/gyrisan-thn-plath-sthn-ellada-o…)

Η δραστηριότητα και του μόνου κλάδου που λειτουργούσε στην Ελλάδα, στηρίζοντας την οικονομία σε μεγάλο βαθμό, απειλείται. Φυσικά όλοι τείνουν να ξεχνούν πως ο τουρισμός είναι ένας κλάδος πολύ ευαίσθητος, εύκολα έρχεται αλλά και εύκολα "φεύγει" σε περιοχές αστάθειας. Δεν είναι τυχαίο πως οι τζιχαντιστές στην Τυνησία κατόρθωσαν να μειώσουν τον τουρισμό στην ιδιαίτερα τουριστική και ειρηνική χώρα, που δεν έχει να κάνει με εξτρεμισμό, με ένα και μόνο χτύπημα στο Μουσείο Μπαρντό. Φτάνουν λίγοι τρελοί για να διώξουν τους επισκέπτες που πάνε κάπου για να περάσουν ήρεμα τις διακοπές τους και να ξεκουραστούν μακριά από τις έγνοιες της δικής τους καθημερινότητας, όπως κι εμείς. Ο τουρισμός του ρίσκου είναι περιθωριακός. Στην Ελλάδα οι δικοί μας τζιχαντιστές άρχισαν να διώχνουν αρκετούς Γερμανούς και ίσως και άλλους Ευρωπαίους, που δεν θα ήθελαν να ρισκάρουν να ζήσουν μια χρεοκοπία στις διακοπές τους. Κάπως αλλιώς τις έχουν φανταστεί.

Από τον περασμένο Δεκέμβριο η οικονομία βρίσκεται σε κατάσταση αφασίας. Συναλλαγές δεν πραγματοποιούνται, οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά δεν μπορούν να δανειστούν, η ρευστότητα έχει εξαφανιστεί (την έχει όλη απορροφήσει το κράτος ή έχει φύγει από τα τραπεζικά ταμεία λόγω ανασφάλειας), η κατανάλωση περιορίζεται στα αναγκαία, κανείς δεν σχεδιάζει επιχειρήσεις μικρές ή μεγάλες, ακόμη και τη ζωή του στη χώρα. Περιμένοντας τί θα συμβεί, μέρα με την ημέρα.

Ο κ. Βαρουφάκης (που περνάει και για οικονομολόγος, πανάθεμά τον) προσπαθεί να μας παραμυθιάσει ότι η ασάφεια και το ακραίο πόκερ είναι "δημιουργικά παίγνια". Όμως κάθε πρωτοετής φοιτητής Οικονομικών γνωρίζει ότι ο φόβος, η αβεβαιότητα, η ασάφεια είναι καταστροφικά για την πραγματική Οικονομία,  την παραγωγή, τα χρηματοοικονομικά, το εμπόριο. Η ανασφάλεια είναι εκθετικός πολλαπλασιαστής των προβλημάτων, ενώ σκοτώνει τις ευκαιρίες. Οικονομία που πάει καλά, που δουλεύει, είναι η οικονομία που δεν ακούγεται. Ο πλούτος για όλους, οι θέσεις εργασίας δεν αυξάνουν  σε χώρες που κυκλοφορούν κάθε μέρα αλλοπαρμένες στα πρωτοσέλιδα του Διεθνούς Τύπου. Αλλά σε χώρες που απουσιάζουν από αυτά (τουλάχιστον γι' αυτούς τους λόγους).

"Σύμφωνα με πληροφορίες, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο από την αρχή των συζητήσεων προέβλεπε μεγάλο δημοσιονομικό εκτροχιασμό για φέτος, ενώ χθες οι Financial Times ανέφεραν ότι ο εκπρόσωπός του, Π. Τόμσεν, ενημέρωσε τους υπουργούς Οικονομικών της Ευρωζώνης στο τελευταίο Eurogroup της Ρίγας ότι η Ελλάδα θα εμφανίσει πρωτογενές έλλειμμα έως και 1,5% του ΑΕΠ φέτος................Ο στόχος του Μνημονίου για το 2015 προβλέπει επίτευξη πρωτογενούς πλεονάσματος 3% του ΑΕΠ, ενώ η κυβέρνηση είναι σε διαπραγματεύσεις με τους δανειστές για να αναθεωρηθεί στο 1,5% του ΑΕΠ. Ακόμα, όμως, και εάν ο στόχος μειωθεί στο 1,5% του ΑΕΠ, η πρόβλεψη του ΔΝΤ για πρωτογενές έλλειμμα 1,5% του ΑΕΠ οδηγεί στην ανάγκη λήψης μέτρων άνω των 5 δισ. ευρώ." (http://www.kathimerini.gr/…/telesigrafo-dnt-se-a8hna-kai-ey…)

Όμως σε αυτό το σπιράλ της καταστροφής, μέτρα 5 δισεκατομμυρίων ευρώ είναι ακόμη πιο βαριά, ειδικά αν αφορούν τα έσοδα και όχι τις δαπάνες. Όσο μικραίνει το ΑΕΠ, τόσο το βάρος τους θα γίνεται ακόμη πιο ασήκωτο και θα ανατροφοδοτεί την κρίση.

Είναι η κρίση η Ελληνική σαν το φιδάκι που παίζαμε παλιά. Περνάς σκάλες που σε ανεβάζουν και φιδάκια που σε κατεβάζουν καθώς πας από το 1 ως το 100. Αλλά εκεί κοντά στο τετραγωνάκι 95 υπάρχει κι ένα φιδάκι πονηρό, μακρύ και πεινασμένο, που όταν τη φέρεις την κακή ζαριά, αν μια γέφυρα πριν σε φέρει πονηρά κοντά στο τέλος και νομίζεις ότι την έπιασες την καλή, σε καταπίνει και σε γυρνάει στην αρχή κοντά. Και ίσως λίγο πιο κάτω καμιά φορά.

Σαν να μας έπιασαν κότσους άλλη μια φορά πατριώτη, μου φαίνεται. 

Το σπας ή δεν το σπας τώρα το παιχνίδι, μάγκα μου;

Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος

Sunday, May 3, 2015

Αναρχία όπως Τάξη


Share/Bookmark
Ένα γενναίο περί φασισμού και Αναρχίας κείμενο. Από έναν αναρχικό με Α κεφαλαίο και σε κύκλο, τον Κάιν. Που φέρνει στον νου τις ρίζες του Αναρχικού κινήματος, που τρoφοδότησε και τροφοδοτήθηκε και από τα φιλελεύθερα προτάγματα και από την ουτοπία. Το Α κυκλωμένο από το γράμμα Ο, το πασίγνωστο σύμβολο, φέρεται να προήλθε από το Α της Αναρχίας (Anarchie) και το Ο της τάξης (Ordre) σε μια ρήση του μεγάλου αναρχικού στοχαστή και πολιτικού Proudon: « Je suis Anarchiste... la liberté n'est pas la fille mais la mère de l'Ordre » (είμαι Αναρχικός.. η ελευθερία δεν είναι η κόρη αλλά η μητέρα της Τάξης).

Στον τόπο αυτόν που έτυχε να ζήσουμε, οι λέξεις δεν έχουν κανένα κοινό για τους ανθρώπους νόημα, καθετί εννοεί άλλο από αυτό που σημαίνει, γι' αυτό και είναι αδύνατο να συνεννοηθούμε. O σοσιαλισμός δεν είναι σοσιαλισμός, ο φιλελευθερισμός δεν είναι φιλελευθερισμός, οι δεξιοί δεν είναι δεξιοί ακριβώς όπως κι οι αριστεροί δεν είναι αριστεροί και ίσως μόνο οι φασίστες μοιάζουν κάπως φασίστες. Φαίνεται πως ο ιός κοτζαμπάσικης εξουσίας που κουβαλάμε κάνει ακόμη και την ελεύθερη και ουτοπική Αναρχία να μοιάζει με το τέρας που εκτρέφουμε μέσα μας. Αυτό που φοβούμαστε να αντικρίσουμε, να το παλέψουμε και - γιατί όχι- να το νικήσουμε. Αντίθετα, του αφηνόμαστε ανήμποροι και παραδομένοι. Πάρα πολλοί μεταξύ μας και ανεξαρτήτως "ιδεολογικού" προσανατολισμού και πολιτικής ευαισθησίας.

Μας το θυμίζουν όσοι - λίγοι - έχουν το ανάστημα που χρειάζεται για να μιλήσουν.

Από το κείμενο του Κάιν κρατώ αυτή την φράση, θεμέλιο του φιλελεύθερου κόσμου: "Ο Κόσμος μας χωρά όλους τούς Κόσμους ακόμα και εκείνους που στον δικό τους (ίσως) ποτέ δεν θα είμαστε επιθυμητοί ή καλοδεχούμενοι! Κι αυτή είναι η νίκη μας στην Εξουσία τού Φασισμού!"........

Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος

________________________________
Συντάκτης:
Παναγιώτης Παπαδόπουλος (Κάιν)
(Βγάλτε τα μαύρα ρούχα και τις κουκούλες για να σκεφτείτε, προτού είναι οριστικά αργά για εσάς και εμάς μαζί...)

Η εκδίωξη του Γιάννη Βαρουφάκη και της συντροφιάς του από τον λούμπεν πολιτικό χουλιγκανισμό που με εξουσιοφασιστικές πρακτικές στα Εξάρχεια και στις συγκεντρώσεις εφαρμόζουν την «πολιτική» του τραμπουκισμού σε όποιον δεν είναι με το «τοπικό Κρατίδιο» της φοβέρας και της σκλαβιάς, είναι μια στενάχωρη υπόθεση που μόνο οι πολιτικοί χώροι μπορούν να λύσουν με τα «όπλα» της αυτοοργάνωσης, της περιφρούρησης και του διαχωρισμού. Ο λούμπεν πολιτικός χουλιγκανισμός που έχει «ιερό και όσιο» την βία και τη «δημοκρατία» της εκδίκησης είναι η άλλη σκοτεινή πλευρά που συμπληρώνει τον φασισμό και όσο «γυρνάμε την πλάτη» τόσο πιο συχνά θα τον βρίσκουμε μπροστά μας!

Δεν γίνεται να δείχνουμε ενδιαφέρον επιλεκτικά μόνο για ρατσιστικές και ναζιστικές δράσεις χωρίς να αναφερόμαστε στον «κόκκινο» ψευτοαντίφα Φασισμό, αν θέλουμε πράγματι οι κοινωνίες να μην βρεθούν από την οικονομική κρίση και εξαθλίωση σήμερα, στον πόλεμο «όλοι εναντίον όλων» αύριο! Ο Φασισμός θα μπει από όλες τις πόρτες «δικαιολογημένος» και «νομιμοποιημένος» και κανείς τότε δεν θα μπορέσει να τον σταματήσει ως «ανεπιθύμητο»!

Ο πανέξυπνος και αθάνατος Φασισμός (για αυτό Φασισμέ ποτέ δεν εγκαταλείπεις τα εγκόσμια, γιατί δεν σε καταλαβαίνουν καθώς αργά γλυστράς ξεγελώντας τον εγκέφαλο και τον διαλύεις κάνοντάς τον Ανεγκέφαλο...),νίκησε άλλη μια φορά στα σημεία.

Την έχω «εισπράξει» αυτή την βία από όλης της εξουσίας τους «εκλεκτούς αντιπροσώπους»! Από φασίστες, «αντιφασίστες» και «αντιεξουσιαστές», από βασανιστές αστυνομικούς σε κλούβες, περιπολικά και αστυνομικά τμήματα. Την έχουν «εισπράξει» σωματικά κι άλλοι όπως ο φαντάρος στις 8/2/2014 στο Μοναστηράκι που έμεινε 5 μέρες βαριά χτυπημένος στο 401, κάποιοι περαστικοί Κύπριοι φαντάροι επίσης στις 30/11/2013 στην ίδια περιοχή επειδή το ψευτοαντίφα φασισταριό τούς καταδίκασε για ασφαλίτες και ακροδεξιούς με αφορμή την συνολική «εμφάνιση» και «αμφίεση». Το’ χω ξαναπεί και το επαναλαμβάνω ακούραστα με συνέπεια.

Τα μέλη της «αγέλης των λύκων» (κι ο ναζισμός ακριβώς την ίδια «ομάδα καθαρού επαναστατικού αίματος και υπεροχής» έχει και προωθεί, εκεί είναι ο φυσικός χώρος του Μπαχαλισμού και του Μηδενισμού κι όχι στον Αναρχισμό) ακολουθούν πάντα την ίδια θρασύδειλη τακτική, την αριθμητική υπεροχή εκ τού ασφαλούς, μέσα και έξω από το «γκέττο» και το «άβατο» που τους παρέχει προστασία και «εξασφαλισμένη καριέρα και επιτυχία»!

Ακόμα και φασίστας να είναι κάποιος ή ασφαλίτης, η μέθοδος της βίας και του λυντσαρίσματος είναι από μόνη της πράξη φασιστική και δεν ανήκει στην δική μας συμπεριφορά και πολιτική πράξη! Και ΕΧΘΡΟΣ ΜΟΥ είναι όποιος παραβιάζει αυτόν τον κανόνα, σε όποιο «στρατόπεδο» ή «τάξη» κι αν είναι αλλοτριωμένος και προσκυνημένος!

Το ψευτοαντιεξουσιαστικό και ψευτοαντιφασιστικό φασισταριό που με έπαρση, αλαζονεία και μηδενισμό αλλοιώνει και προβοκάρει τα τελευταία χρόνια τους κοινωνικούς αγώνες (και ταυτόχρονα τις αναρχικές ιδέες και εκδηλώσεις) δεν αφήνει τίποτα «ζωντανό» και «άθικτο» εκτός από τους μιλιταριστές του δικού τους τάγματος εφόδου. Γιατί ο στρατός της «αντιεξουσιαστικής τζιχάντ» που δεν αναγνωρίζει και δεν σέβεται άλλες απόψεις εκτός από τις δικές της (τις ανοησίες τού παραλογισμού και του αντικοινωνικού μικρόκοσμου δηλαδή) είναι αυτός που στις 20/4/2015 στον Κορυδαλλό (εν μέσω αντιφασιστικής συγκέντρωσης για την δίκη της Χρυσής Αυγής) έδιωξε με προπηλακισμούς, βρισιές και βία τον βουλευτή Νίκο Ορφανό από το «Ποτάμι» γιατί η παρουσία του «παραβίαζε» το ...καταστατικό «καθαρότητας» και «μαχητικότητας» της ψευτοαντίφα. Είναι ο ίδιος μηδενοφασισμός που επιδόθηκε άλλη μια φορά στο «επαναστατικό άθλημα» του κυνηγητού και ξυλοδαρμού εργαζομένων των ΜΜΕ στις 18/4/2015 στα δικαστήρια της Ευελπίδων, κατά την διάρκεια της προσαγωγής των συλληφθέντων από την αστυνομική επέμβαση στην πρόσφατη κατάληψη της Πρυτανείας. Στους δημοσιογράφους Σοφία Παπαιωάννου, Πάσχο Μανδραβέλλη, Κώστα Μπογδάνο, στον σκιτσογράφο Soloup, στην Σώτη Τριανταφύλλου, σε φοιτητικές εκδηλώσεις, στον Γιάννη Πανούση (όταν ήταν καθηγητής στο πανεπιστήμιο), οι επιδρομές στα πρότυπα της μαφίας, του παρακρατισμού και της «ιδεολογίας» του τυφλού αφηνιασμένου όχλου έχει γράψει «λαμπρές σελίδες» και «ηρωισμούς» στα πρωτοσέλιδα τού θεάματος!

Αλλά και στο «Δίκτυο για τα Πολιτικά και Κοινωνικά δικαιώματα» στις 16/12/2012, στον εμπρησμό του Εναλλακτικού βιβλιοπωλείου του συντρόφου Γ. Καραμπελιά στην οδό Θεμιστοκλέους και του περιοδικού «Ρεσάλτο» στην οδό Σολωμού στα Εξάρχεια, το ψευτοαναρχικό κατάμαυρο φασισταριό απονέμει παντού «δικαιοσύνη». Αλλά και στο σπάσιμο τού καφέ – βιβλιοπωλείου «Φλοράλ» στις 20/2/2013 στην πλατεία Εξαρχείων, στον εμπρησμό βιβλιοπωλείων και πολιτικών γραφείων, στον εμπρησμό της εφημερίδας «Athens Voice» στις 6/11/2014, στον ξυλοδαρμό συντρόφων στις 29/3/2015 επειδή διαφώνησαν με την επίθεση σε περιπολικό στα Εξάρχεια, στην επίθεση στο στέκι της Αναρχικής Συλλογικότητας ΕΠΙ ΤΑ ΠΡΟΣΩ στην Πάτρα το βράδυ της Κυριακής 26/4/2015 επειδή οι σύντροφοι αναρχικοί διαχωρίστηκαν από την βιαιομανία τους που διαλύει πολιτικές συγκεντρώσεις. Το αντιεξουσιαστικό φασισταριό δεν κάνει «εκπτώσεις» και «χάρη» σε κανέναν γιατί.... «εδώ μόνο εμείς» , «νόμος είναι το δίκιο το δικό μας» και «όποιος δεν είναι μαζί μας είναι εναντίον μας»!

Σε αυτόν τον κόσμο δεν ήρθαμε για να «εκτονωθούμε» και να κάνουμε την «πλάκα μας», αλλά για να συμβάλλουμε (ο καθένας από την αλήθεια του κι από όσο κι ότι μπορεί...) στην αλλαγή του και στην εκτροπή από την μακάβρια κανονικότητα και δουλεία που επιδιώκει να μας κάνει να συνηθίσουμε ο καπιταλισμός και η τερατογέννησή του ο φασισμός.

Διαφωνούμε και είμαστε αντίθετοι κι απέναντι με πολλούς και πολλά. Κι αυτοί μαζί μας. Αλλά αυτό που πρέπει να κάνουμε εμείς δεν είναι αντιγραφές από τον Φασισμό που κλωτσά στον αποκλεισμό, στην εξορία και στον αφανισμό ότι γι’ αυτόν είναι «ανάπηρο» και «άπλυτο», ότι δεν έχει το full face της κτηνωδίας του! Όποιος λοιπόν συμπεριφέρεται σαν συμμορία με σεξισμούς, βρισιές, προπηλακισμούς, βία και απειλές, όποιας λογής ή κοπής φασιστότσουρμο κι αν είναι, «περαστικά του» και να πάει στα τσακίδια, δεν αξίζει εδώ να μοιράζεται το ψωμί και το νερό μας! Δεν είναι Αναρχισμός η «ετυμηγορία της λαϊκής αγανάκτησης» στην οδό Βαλτετσίου, δεν είναι «άνεμος ελευθερίας» παρά μόνο Φασισμός και ποινή Φυλακής τύπου Γ!

Στο ατέλειωτο σύμπαν που ανοίγει διαρκώς στο άκουσμα της πολιτικής θέσης και σκέψης για την διαχείριση της ζωής μας, δεν έχουμε όλοι τις ίδιες επιλογές, τις ίδιες πολιτικές ή ιδεολογικές αναφορές, αφετηρίες και πορείες. Προφανώς καμία πρόταση (ακόμα κι η αναρχική) από μόνη της δεν φτάνει, τίποτα δεν είναι αλάνθαστο, αυτόφωτο και μοναδικό! Τίποτα δεν είναι «ιδανική αυθεντία» και «βεβαιότητα» όσο αγνός κι ανιδιοτελής είναι ο αγώνας κι η πρόθεση για το «ταξίδι στα αστέρια ή στον παράδεισο» της κοινωνικής-συλλογικής μας αξιοπρέπειας και αρμονίας. Όλες οι προσπάθειες, οι συνεργασίες και οι ουτοπίες μαζί θα «απαιτηθεί» εκ των πραγμάτων να ενωθούν στο τέλος για να αποδεσμευθούν οι ανθρώπινες σχέσεις από τις εξαρτήσεις εξουσίας και εκμετάλλευσης που διαιωνίζουν τον Φασισμό!

Δεν βρίσκω άλλη διέξοδο παρά μόνο μέσα από τον κοινό διάλογο (με τις απαραίτητες ωφέλιμες και ενδογενείς συγκρούσεις που τον διευρύνουν) και εκπαίδευση στο πολύμορφο σχολειό της διαφορετικότητας, ώστε να μπορέσει κάποια στιγμή (μετά από γενιές και χρόνια) να προκύψει η ανασύνθεση και η κατάκτηση της απάτητης κορυφής στο βουνό της Ανθρωπιάς. Για να προκύψει η κοινωνία της συν-ευθύνης που «δεν θα πετάξει στον δρόμο το τσιγάρο για να πιαστεί η μέση τού οδοκαθαριστή» πού γράφει τονίζοντας το «φταίμε κι εμείς», ο ποιητής Ντίνος Χριστιανόπουλος!

Αυτοί που πριν λίγες μέρες βανδάλισαν μέσα και έξω από τη Νομική με πρόσχημα την αλληλεγγύη στους απεργούς πείνας πολιτικούς κρατούμενους ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ συντροφοί μας, δεν ενδιαφέρονται για τις κοινωνικές αλλαγές. Κάτω από κουκούλες και μαύρα ρούχα δεν βρίσκεται η αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης για τα προβλήματα τού ανθρώπινου είδους, δεν βρίσκεται ένας καλύτερος κόσμος, δεν βρίσκεται το αναρχικό ήθος κι η ευγένεια των συντρόφων Νίκου Μπαλή, Γιάννη Πασχαλίδη, Χρήστου Κωσταντινίδη, Βασίλη Καραπλή, Μιχάλη Πρωτοψάλτη, Σύλβιας Παπαδοπούλου και άλλων που «φύγανε» νωρίς, αλλά κι άλλοι φασίστες κουφάλες μέσα στους τόσους άλλους που το «όραμά» τους είναι κρεμάλες και εμφύλιος (πάνω στο αίμα όλων των άλλων εκτός από το δικό τους)!

Έχω γράψει πολλές φορές, πως Τρομοκράτης δεν είναι μόνο η Εξουσία, αλλά κι όποιος «από τα κάτω» την συνοδεύει στην γιορτή του μίσους και του θανάτου, όποιος αδιαφορεί για την αξία της ανθρώπινης υπόστασης. Πώς οι κουκουλονόμοι, οι τρομονόμοι και η συκοφάντηση του αναρχικού ρεύματος στην Ελλάδα δεν «έπεσαν ξαφνικά από τον ουρανό εν αιθρία»! Ναι μεν συντάχθηκαν από εξουσίες-ξυράφια, αλλά με την συναυτουργία της χρήσιμης ηλιθιότητας της ψευτοαντίφα και της «νέας αναρχίας» που καταστρέφει ότι «δεν της γουστάρει»!

Και για να σταματήσει να χρεώνεται (άδικα) ο αναρχικός χώρος την καταστολή και την ανομία από τις πολιτικές συμμορίες και τους μηδενιστές «σερίφηδες» που υποδύονται τους αναρχικούς, δεν υπάρχει άλλη επιλογή και λύση από ΤΗΝ ΑΝΑΛΗΨΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗΣ που θα κλείσει τον κύκλο της Ανοχής και Σιωπής, γιατί ο Φασισμός δεν αργεί να περάσει από «φαινόμενο» της εποχής, στην πλήρη κυριαρχία!

Κανένας δεν είναι ικανός να καθορίζει και να αποφασίζει ποιός θα μείνει και ποιός θα φύγει από εστιατόρια, ταβέρνες, καφενεία ή πλατείες, κανένας δεν είναι «ιδιοκτήτης» ή «τσιφλικάς» της γης και του δημόσιου χώρου που ανήκει σε όλους μας. Και στον Ορφανό και στον Βαρουφάκη και στους αναρχικούς και σε όλους χωρίς εξαιρέσεις! Δεν θα γίνουμε εμείς «καθεστώς εξαίρεσης και απαγόρευσης», ποιοί είμαστε εμείς που θα επιβάλλουμε στους άλλους (θεσμικούς ή εξωθεσμικούς, ανώνυμους ή επώνυμους, «περσόνες» ή «αντισυμβατικούς») πού θα διασκεδάσουν, πού θα εκφρασθούν, πού θα διαδηλώσουν; Ο Κόσμος μας χωρά όλους τούς Κόσμους ακόμα και εκείνους που στον δικό τους (ίσως) ποτέ δεν θα είμαστε επιθυμητοί ή καλοδεχούμενοι! Κι αυτή είναι η νίκη μας στην Εξουσία τού Φασισμού!

Η απάντηση στον φασισμό δεν μπορεί να είναι η μπατσαρία της σκέψης, οι κομάντο περιπολίες (σαν αυτές πού κάνουν οι εθνικιστές «πατριδοφύλακες» στον Άγιο Παντελεήμονα και στο κέντρο της Αθήνας) και οι εξώσεις-επιθέσεις για όποιον δεν ανήκει στη «φυλή μας»! Η απάντηση στον φασισμό δεν είναι η ανακύκλωση του ίδιου του φασισμού!

«Κυνηγοί κεφαλών» και «πορτιέρηδες-μπράβοι» του ψευτοαναρχισμού δεν έχει καμία διαφορά ο φασισμός σας στον Κορυδαλλό και στην οδό Βαλτετσίου, με τους φασίστες και θρησκόληπτους που πολιόρκησαν στις 11/10/2012 το θέατρο «Χυτήριο» και ματαίωσαν την παράσταση Corpus Christi για του «Χριστού την πίστη την αγία», δεν έχει καμία διαφορά το δικό σας «καθαρτήριο» με εκείνο της ένστολης αλητείας και τού ναζισμού μέρους της ΕΛ.ΑΣ. που όταν τους δοθεί η ευκαιρία (όπως τους την δώσατε με την επίθεση στο περιπολικό στα Εξάρχεια και στις «φάσεις» σας μέσα και έξω από το Πολυτεχνείο) έχουν «ψωμοτύρι» τις εισβολές, τις προσαγωγές και τους τραμπουκισμούς σε καταστήματα και χώρους πολιτικών ομάδων σε μια συνοικία που την ιστορία της και την αγνοείτε και την έχετε τσακίσει με τον φασισμό σας!

Οι κοινωνικοί αγώνες δεν γίνονται για να προστεθεί κοντά στον φασισμό των Κέλτικων και Πύρινων σταυρών ο δικός σας «αντιφασιστικός» ολοκληρωτισμός, ως νέος φασισμός με άλλα «χρώματα, σύμβολα και σημαίες», οι κοινωνικοί αγώνες δεν συμπορεύονται με τα άτυπα «υπουργεία» σας (πολύ πιο σκληρά κι αυταρχικά από εκείνα της εξουσίας που δήθεν «πολεμάτε»... νομίζετε...), τις κλίκες, τις εμμονές, τις ιδεοληψίες και τα «συνοπτικά λαϊκά δικαστήρια του δρόμου» που αναπαράγουν με την «ιερή βίβλο» της οργής την βαρβαρότητα, τον ατομικισμό και την πολιτιστική και πολιτική ισοπέδωση που προκάλεσαν οι κάθε λογής φασισμοί και χρηματοαξίες της ψευτοδημοκρατίας και των εξουσιαστικών συστημάτων.

Γιατί, την ζωή μας πάνω απ΄ όλα έχει πάντα σημαδέψει πως για να μην περάσει ο Φασισμός έχουμε ως θεμέλιο να υπερασπίζουμε το δικαίωμα του καθενός να λέει την γνώμη του χωρίς να βλάψει τον άλλο, να ξεπερνάμε την εξουσία και να σέρνουμε μπροστά τον τροχό για ζωή με τον πολιτικό λόγο και την πειθώ των προτάσεων, να στέκεται όρθιος ο διπλανός μας χωρίς φόβο ανάμεσα σε χιλιάδες διαφορετικούς ανθρώπους και απόψεις χωρίς να κινδυνεύει από τον φονταμελισμό και τον σεκταρισμό που καταστρέφει μαζί με όλα τα άλλα όλες τις δημοκρατικές αξίες και ιδέες των κοινωνικών κινημάτων!

Η διάβαση από το «Εγώ της Εξουσίας» για να φθάσουμε στο «Εμείς της Αυτοδιεύθυνσης και της Συμμετοχής» θα μπορέσει να πραγματωθεί μόνο όταν σκοτώσουμε τον φασίστα και δήμιο πού έχουμε μέσα μας! Μετά... θα μπορέσουμε πιο εύκολα να μιλήσουμε με τους «άλλους» για Κομμουνισμό και Αναρχία που το ένα χωρίς το άλλο δεν μπορούν να ζήσουν χώρια και αυτά πάλι δεν μπορούν να ζήσουν χωρίς Κοινωνία! Ας κοινωνήσουμε παντού τις σταγόνες τού ήθους τού Αγώνα χωρίς διακρίσεις, προτού ο Φασισμός ...μάς προλάβει, «ντύνοντας» τον Κόσμο στις ατέλειωτες κρύες Νύχτες των Κρυστάλλων και των Ολοκαυτωμάτων!

Η αναρχία (και όχι αφηρημένα η «αντιεξουσία»…) δεν εκδικείται αλλά κάνει παντού μόνο φίλους και εραστές.

Παναγιώτης Παπαδόπουλος (Κάιν)

αναδημοσίευση από το