Το ότι υπάρχει η βλακώδης αντιπολίτευση ή η αντίθεση σε όλα και οι φανατικοί που μισούν τον Δήμαρχο Αθηναίων, που ψήφισα και θα ξαναψήφιζα, δεν πρέπει να σταματά την καλόπιστη κριτική και τα ερωτήματα.
Επανέρχομαι στον Μεγάλο Περίπατο, με τον γενικότερο στόχο του οποίου έχω πει πως συμφωνώ. Και μάλιστα έχει ήδη καθυστερήσει το δίκτυο πεζοδρομήσεων, στο κέντρο και στις γειτονιές, και η δημιουργία λειτουργικών ποδηλατοδρόμων που πηγαίνουν κάπου από κάπου όπου υπάρχουν κάτοικοι, κυρίως στις σχετικά ομαλές διαδρομές, η επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης παντού και η ρύθμιση της στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων.
Ειδικότερα επιμένω όμως στις παρεμβάσεις στους κεντρικούς κυκλοφοριακούς άξονες και τα ερωτήματα που απειλούν όλο το πρότζεκτ.
Οι κυκλοφοριακοί άξονες της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας καταρχάς, εξ όσων γνωρίζω, δεν ανήκουν στις αρμοδιότητες των κατά τόπους Δήμων. Διορθώστε με αν κάμω λάθος.
Γιατί ενώνουν περιοχές της ευρύτερης περιοχής του λεκανοπεδίου με άλλες, και εξυπηρετούν την κίνηση των πολιτών, ΜΜΜ, την τροφοδοσία καταστημάτων, τουριστικά λεωφορεία, IX οχήματα. Την οικονομία και κοινωνική λειτουργία της πόλης στο σύνολό της.
Τη Νέα Σμύρνη με τον Ταύρο, για παράδειγμα, ή τα Πατήσια και την Κυψέλη. Τον Βύρωνα και Παγκράτι με το Μεταξουργείο, την Ακαδημία Πλάτωνος, τα Πατήσια, το Αιγάλεω κ.ο.κ.
Είναι προφανές ότι οι παρεμβάσεις σε αυτούς του άξονες δεν είναι αρμοδιότητα των κατά τόπους Δήμων αλλά του Υπουργείου Μεταφορών και της Περιφέρειας. Δεν μπορεί ο Δήμος Χαλανδρίου να πεζοδρομήσει τη μισή Μεσογείων, ούτε ο Δήμος Ταύρου την Πειραιώς που περνάει από μέσα του, ούτε ο Δήμος Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης να παρέμβουν πραξικοπηματικά στη Συγγρού, ή την Χαμοστέρνας, ή την Ποσειδώνος. Μπορούν να ρυθμίσουν μικρούς δρόμους εντός της περιοχής τους.
Απαιτείται μελέτη συνολική κυκλοφορίας, που απαντά στα ερωτήματα:
Πόσοι άνθρωποι (ΜΜΜ, ΙΧ, πεζοί κλπ) και οικονομικές δραστηριότητες διέρχονται από τον άξονα, από πού προς τα πού.
Επανέρχομαι στον Μεγάλο Περίπατο, με τον γενικότερο στόχο του οποίου έχω πει πως συμφωνώ. Και μάλιστα έχει ήδη καθυστερήσει το δίκτυο πεζοδρομήσεων, στο κέντρο και στις γειτονιές, και η δημιουργία λειτουργικών ποδηλατοδρόμων που πηγαίνουν κάπου από κάπου όπου υπάρχουν κάτοικοι, κυρίως στις σχετικά ομαλές διαδρομές, η επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης παντού και η ρύθμιση της στάθμευσης των μόνιμων κατοίκων.
Ειδικότερα επιμένω όμως στις παρεμβάσεις στους κεντρικούς κυκλοφοριακούς άξονες και τα ερωτήματα που απειλούν όλο το πρότζεκτ.
Οι κυκλοφοριακοί άξονες της μητροπολιτικής περιοχής της Αθήνας καταρχάς, εξ όσων γνωρίζω, δεν ανήκουν στις αρμοδιότητες των κατά τόπους Δήμων. Διορθώστε με αν κάμω λάθος.
Γιατί ενώνουν περιοχές της ευρύτερης περιοχής του λεκανοπεδίου με άλλες, και εξυπηρετούν την κίνηση των πολιτών, ΜΜΜ, την τροφοδοσία καταστημάτων, τουριστικά λεωφορεία, IX οχήματα. Την οικονομία και κοινωνική λειτουργία της πόλης στο σύνολό της.
Τη Νέα Σμύρνη με τον Ταύρο, για παράδειγμα, ή τα Πατήσια και την Κυψέλη. Τον Βύρωνα και Παγκράτι με το Μεταξουργείο, την Ακαδημία Πλάτωνος, τα Πατήσια, το Αιγάλεω κ.ο.κ.
Είναι προφανές ότι οι παρεμβάσεις σε αυτούς του άξονες δεν είναι αρμοδιότητα των κατά τόπους Δήμων αλλά του Υπουργείου Μεταφορών και της Περιφέρειας. Δεν μπορεί ο Δήμος Χαλανδρίου να πεζοδρομήσει τη μισή Μεσογείων, ούτε ο Δήμος Ταύρου την Πειραιώς που περνάει από μέσα του, ούτε ο Δήμος Καλλιθέας και Νέας Σμύρνης να παρέμβουν πραξικοπηματικά στη Συγγρού, ή την Χαμοστέρνας, ή την Ποσειδώνος. Μπορούν να ρυθμίσουν μικρούς δρόμους εντός της περιοχής τους.
Απαιτείται μελέτη συνολική κυκλοφορίας, που απαντά στα ερωτήματα:
Πόσοι άνθρωποι (ΜΜΜ, ΙΧ, πεζοί κλπ) και οικονομικές δραστηριότητες διέρχονται από τον άξονα, από πού προς τα πού.
Πώς θα εξυπηρετηθούν και βελτιωθούν οι διελεύσεις αυτές, με χρόνους, μέσα, εναλλακτικές διαδρομές.
Το όφελος που θα προκύψει εναλλακτικά με την πεζοδρόμηση π.χ. του συνόλου της Σόλωνος.
Το risk management. Τις συνοδευτικές παρεμβάσεις στα μέσα μεταφοράς και σε άλλες ρυθμίσεις, στάση, στάθμευση.
Τις προβλέψεις σε αριθμούς κίνησης πεζών, ποδηλάτων, τεχνικές προβλέψεις, σκίαση, θέση κλπ.
Έναν γενικότερο σχεδιασμό με μελέτη εγκεκριμένη από το Υπουργείο Μεταφορών και την Περιφέρεια.
Ρωτάμε λοιπόν από την αρχή:
Αυτή η μελέτη έχει γίνει; Ποιος την έχει εκπονήσει; Ποιος την παρέλαβε και ενέκρινε;
Πού μπορούμε να τη διαβάσουμε οι πολίτες και σχετικοί επιστήμονες (δημόσιο έγγραφο είναι, δεν είναι μυστικό) για να απαντήσουμε στα ερωτήματά μας αυτά και άλλα πολλά;
Μπορεί όλα αυτά να τα απαντά επαρκώς και άδικα γκρινιάζουμε.
Όπως το απλό ερώτημα, ακόμη κι όταν απαντηθούν όλα τα άλλα, τα πολύ χοντρά, και δικαιολογηθεί η παρέμβαση στους κεντρικούς άξονες:
Όπως το απλό ερώτημα, ακόμη κι όταν απαντηθούν όλα τα άλλα, τα πολύ χοντρά, και δικαιολογηθεί η παρέμβαση στους κεντρικούς άξονες:
γιατί ο ποδηλατόδρομος έγινε στην Πανεπιστημίου από τη δεξιά πλευρά, και χρειάζεται τόσο χώρο, όπου κινούνται τα μέσα μαζικής μεταφοράς και βρίσκονται οι στάσεις, και όχι στην αριστερή, όπως σε όλες τις πόλεις της Ευρώπης;
Ώστε να μην τον διασχίζουν κάθετα οι πεζοί για να φτάσουν στο λεωφορείο η το τραμ; Και να έχει και σκίαση από τα ψηλά κτήρια, ενώ μπορεί να συνεχίσει αριστερά στην Αιόλου πχ στο τέλος του.
Τέτοιες "λεπτομέρειες".
Αν δεν υπάρχει μελέτη ολοκληρωμένη, ο Δήμος υπονομεύει ουσιαστικά στην κοινή γνώμη την προσπάθειά του για την ανάπλαση του κέντρου.
Και ταυτόχρονα δικαιολογεί τις αυθαίρετες και πραξικοπηματικές παρεμβάσεις που πλέον μπορεί να κάνει κάθε δήμος στους μητροπολιτικούς κυκλοφοριακούς άξονες της περιοχής του, χωρίς να ρωτά κανέναν, χωρίς να εντάσσονται σε ένα σχέδιο. Και να επιτείνει το χάος του λεκανοπεδίου, αντί να βελτιώσει τη λειτουργία της πόλης και να μειώσει τη χρήση ΙΧ με καλά σχεδιασμένες παρεμβάσεις.
Πού μπορούμε να κάνουμε download την κυκλοφοριακή μελέτη, τέλος πάντων, και τις σχετικές εγκρίσεις με τις υπογραφές από αυτούς που πρέπει να την έχουν εγκρίνει, Υπουργείο συγκοινωνιών και Περιφέρεια; Ή είναι ο Δήμος παράνομος;
Είναι παράλογο το ερώτημα;
Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος
Ώστε να μην τον διασχίζουν κάθετα οι πεζοί για να φτάσουν στο λεωφορείο η το τραμ; Και να έχει και σκίαση από τα ψηλά κτήρια, ενώ μπορεί να συνεχίσει αριστερά στην Αιόλου πχ στο τέλος του.
Τέτοιες "λεπτομέρειες".
Αν δεν υπάρχει μελέτη ολοκληρωμένη, ο Δήμος υπονομεύει ουσιαστικά στην κοινή γνώμη την προσπάθειά του για την ανάπλαση του κέντρου.
Και ταυτόχρονα δικαιολογεί τις αυθαίρετες και πραξικοπηματικές παρεμβάσεις που πλέον μπορεί να κάνει κάθε δήμος στους μητροπολιτικούς κυκλοφοριακούς άξονες της περιοχής του, χωρίς να ρωτά κανέναν, χωρίς να εντάσσονται σε ένα σχέδιο. Και να επιτείνει το χάος του λεκανοπεδίου, αντί να βελτιώσει τη λειτουργία της πόλης και να μειώσει τη χρήση ΙΧ με καλά σχεδιασμένες παρεμβάσεις.
Πού μπορούμε να κάνουμε download την κυκλοφοριακή μελέτη, τέλος πάντων, και τις σχετικές εγκρίσεις με τις υπογραφές από αυτούς που πρέπει να την έχουν εγκρίνει, Υπουργείο συγκοινωνιών και Περιφέρεια; Ή είναι ο Δήμος παράνομος;
Είναι παράλογο το ερώτημα;
Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος
No comments:
Post a Comment