Thursday, September 24, 2020

Προς αξιότιμο κ. Δήμαρχο Αθηναίων, με τις ευχαριστίες μας


Share/Bookmark
Φαίνεται ότι επικρατεί η λογική και άρχισε να γίνεται κατανοητό
ότι οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια μιας πόλης, οποιασδήποτε πόλης, αλλά ακόμη περισσότερο μιας πόλης 4.5 εκατομμυρίων κατοίκων, έχουν φτιαχτεί για έναν κύριο λόγο:

να μετακινούνται οι κάτοικοί της από ένα σημείο της σε κάποιο άλλο για όποιον λόγο θέλουν (στις εργασίες τους, για ψώνια, για ψυχαγωγία, θέατρο, μουσική, εστιατόρια, καφέ, σε σπίτια φίλων, οικείων, για βόλτα, για να πάνε κάπου για άθληση σε πάρκα, πλατείες, γυμναστήρια).

Με όποιο μέσο είναι λειτουργικότερο, αποτελεσματικότερο, ανάλογα τις ανάγκες, την οικονομία, το κλίμα, τη χωροταξία, τις υποδομές της πόλης: με τα πόδια, με τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ, το μηχανάκι, το αυτοκίνητο, το ταξί, το ποδήλατο, το πατίνι ...

Γι' αυτό μελετώνται και σχεδιάζονται συνεχή δίκτυα δρόμων, πεζοδρομίων, ποδηλατοδρόμων και όχι μεμονωμένοι δρόμοι, πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι.

Κατά δεύτερον, και αφού αυτός ο στόχος υπηρετείται στον καλύτερο δυνατό βαθμό με ασφάλεια, λειτουργικότητα και ταχύτητα, με τα λιγότερα μποτιλιαρίσματα, απώλεια χρόνου των πολιτών, τη μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος με εκπομπές πρόσθετων ρύπων, τότε

πρέπει να είναι και όσο το δυνατόν ευχάριστα και όμορφα αισθητικά και να μπορούν να χρησιμεύσουν και για άλλες λειτουργίες. Εφόσον όμως διασφαλίζονται οι κυρίες λειτουργίες τους για την πόλη. Να χρησιμεύουν επιπρόσθετα για άθληση, για κάποια τραπεζάκια για καφέ ή φαγητό, για μικροεκδηλώσεις, για περίπτερα.

Αυτή την ιεράρχηση προτεραιοτήτων για την ύπαρξη των δρόμων και πεζοδρομίων τη μαθαίνει κάθε φοιτητής χωροταξίας, αστικού σχεδιασμού, οικονομολόγος, συγκοινωνιολόγος, περιβαλλοντολόγος, από τα πρώτα κιόλας βήματα της επιστήμης του.

Τώρα λοιπόν που (μάλλον) αυτή η αρχή, την οποία ασυνείδητα την κατανοούν όλοι οι χρήστες των δρόμων και πεζοδρομίων, δείχνει να αφομοιώθηκε από τη Δημοτική Αρχή της Αθήνας, που όπως φαίνεται θα αποσύρει τα κουβαδάκια που άξαφνα κατέλαβαν το οδόστρωμα κεντρικής λεωφόρου της πόλης, θα ήθελα να πω και τα καλά για τον Δήμαρχο.

Να ευχαριστήσω θερμά τον Δήμαρχο Αθηναίων κ. Κώστα Μπακογιάννη, εκφράζοντας πιστεύω και τα αισθήματα χιλιάδων άλλων κατοίκων των εξωτικών Πατησίων και Κυψέλης διότι, επιτέλους, ασφαλτοστρώθηκε αξιοπρεπώς η κεντρική λεωφόρος των Πατησίων, που ήταν εδώ και 20 χρόνια, για πολλές θητείες Δημάρχων, σαν τοπίο βομβαρδισμένο από μετεωρίτες.

Πατήσια κέντρο από κρατήρα σε κρατήρα κι από χαράδρα σε γκρεμνό.

Όπως ασφαλτοστρώθηκαν και πολλοί παράλληλοι και κάθετοι δρόμοι, η Μοσχονησίων, η Λευκωσίας, που ήταν στην ίδια τραγική κατάσταση.

Υποθέτω ότι είναι επιτυχημένη δουλειά του Δήμου αυτή, στο πλαίσιο της συνειδητοποίησης της χρήσης των δρόμων και της σημασίας της ασφάλειας κι αισθητικής τους. Έχει κάθε λόγο να περηφανεύεται γι' αυτό παρά για την Πανεπιστημίου. Είναι εργασία υποδομής, ασφάλειας και βελτίωσε την καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών. Ευγνωμονούμε.

Επίσης, θα ήθελα να τον παρακαλέσω, τις δικές του υπηρεσίες, τη Δημοτική Αστυνομία και τον ίδιο να παρέμβει στην Τροχαία, ώστε οχήματα οδηγών με σοβαρή αντικοινωνική συμπεριφορά, που στέκονται πάνω στις κεντρικές αρτηρίες και μπλοκάρουν την κίνηση των ΜΜΜ και των άλλων οχημάτων, είτε για στάση είτε για στάθμευση σε λεωφορειόδρομους, που κόβουν μια λωρίδα από κεντρικές λεωφόρους όπως πάνω στην Πατησίων, την Ακαδημίας , την Γ' Σεπτεμβρίου, την Αχαρνών, και κόβουν ώρες ή την ίδια τη ζωή από συμπολίτες τους, να απομακρύνονται πάραυτα, όπως συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες πόλεις της Ευρώπης.

Να αφαιρούνται πινακίδες και δίπλωμα και να πέφτει ένα βαρβάτο πρόστιμο. Σε όλους και αμέσως. Να μη μένουν ούτε λεπτό.

To είχαμε πετύχει πριν τους Ολυμπιακούς κι είχε ανασάνει η πόλη. Το μπορούμε, επομένως, αρκεί να το θέλουμε.

Με εκτίμηση

Ένας απλός δημότης σας

Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος





No comments:

Post a Comment