Μια φιλική συμβουλή προς τους φίλους του τουριστικού τομέα και τους policy makers.
Μήπως πέρα από τον δικαιολογημένο φόβο για τις απώλειες της σαιζόν θα ήταν καλύτερα να σκεφτούν αλλιώς.
Ότι αν επιμείνουμε στην κατεύθυνση που κινούμαστε αυστηρά, για ενάμιση μήνα ακόμη περίπου, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να ΜΗΝ χαθεί αυτή η σαιζόν από Ιούνιο και μετά, όταν οι άλλες ανταγωνίστριες μεσογειακές χώρες, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Βόρεια Αφρική, Άπω Ανατολή, την έχουν χάσει οριστικά για φέτος;
Και να ζητήσετε ουσιαστικά πρακτικά μέτρα προετοιμασίας για αυτό το πολύ πιθανό ενδεχόμενο;
Εάν, ταυτόχρονα με την Ελλάδα, βγουν από την κρίση και οι χώρες που ενήργησαν αυστηρά, αποτελεσματικά και γρήγορα, Γερμανία, κεντρική Ευρώπη, Βαλκάνια, Σκανδιναβία, περισσότερο χρειάζεται να υπάρχουν εκατομμύρια διαθέσιμα τεστ και διαδικασίες υγειονομικού ελέγχου πριν επιβιβαστούν στα αεροπλάνα, εντοπισμού τυχόν αναζωπυρώσεων, με βάση κοινές συμφωνίες των χωρών που άτυπα θα λειτουργήσουν ως κοινή τουριστική αγορά, και πρόσκαιρες οικονομικές διευκολύνσεις για να μπορέσετε να είστε έτοιμοι να υποδεχθείτε τους επισκέπτες.
Την ετοιμότητα του συστήματος υγείας και τη διαφήμιση αυτής της ετοιμότητας στις αγορές αυτές για την αντιμετώπιση σποραδικών περιπτώσεων;
Τη στήριξη από τα ευρωπαϊκά κεφάλαια της πρόσθετης ασφάλισης για αυτές τις ειδικές περιπτώσεις;
Την προσφορά και διαφήμιση από τις δομές φιλοξενίας κατάλληλων υλικών και λειτουργιών, αντισηπτικά, αποστάσεις, δυνατότητα social distancing, χώροι, παραλίες χωρίς συνωστισμό, που μόνο η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει;
Για ανθρώπους που θα έρθουν από Covid-free χώρες στην αποδεδειγμένα πιο αξιόπιστη, φιλόξενη, όμορφη και κοντινή Covid-free χώρα;
Η Ελλάδα θα βγει με σημαντικό πλεονέκτημα τον Ιούνιο, αν πάνε τα πράγματα καλά. Στη διεθνή εικόνα της ως ο μόνος ασφαλής και σοβαρός προορισμός.
Ναι, η παγκόσμια τουριστική αγορά θα μικρύνει για φέτος, λόγω κρίσης, αλλά αυτή η μικρότερη μπορεί να είναι όλη σχεδόν Ελληνική. Αν κινηθεί το κράτος και οι επιχειρήσεις έγκαιρα σε αυτή την κατεύθυνση.
Αντί για μοιρολατρικές επιδοτήσεις για τη διαχείριση μίας καθόλου σίγουρης απώλειας, χρειάζονται χρήματα, διευκολύνσεις και δράσεις για την εκμετάλλευση μιας πιθανής ευκαιρίας.
Είναι η Ελληνική ευκαιρία. Να κερδίσει φέτος και σε βάθος χρόνου νέα μερίδια τουριστικής αγοράς.
Μήπως πέρα από τον δικαιολογημένο φόβο για τις απώλειες της σαιζόν θα ήταν καλύτερα να σκεφτούν αλλιώς.
Ότι αν επιμείνουμε στην κατεύθυνση που κινούμαστε αυστηρά, για ενάμιση μήνα ακόμη περίπου, υπάρχουν πολλές πιθανότητες να ΜΗΝ χαθεί αυτή η σαιζόν από Ιούνιο και μετά, όταν οι άλλες ανταγωνίστριες μεσογειακές χώρες, Ιταλία, Ισπανία, Τουρκία, Βόρεια Αφρική, Άπω Ανατολή, την έχουν χάσει οριστικά για φέτος;
Και να ζητήσετε ουσιαστικά πρακτικά μέτρα προετοιμασίας για αυτό το πολύ πιθανό ενδεχόμενο;
Εάν, ταυτόχρονα με την Ελλάδα, βγουν από την κρίση και οι χώρες που ενήργησαν αυστηρά, αποτελεσματικά και γρήγορα, Γερμανία, κεντρική Ευρώπη, Βαλκάνια, Σκανδιναβία, περισσότερο χρειάζεται να υπάρχουν εκατομμύρια διαθέσιμα τεστ και διαδικασίες υγειονομικού ελέγχου πριν επιβιβαστούν στα αεροπλάνα, εντοπισμού τυχόν αναζωπυρώσεων, με βάση κοινές συμφωνίες των χωρών που άτυπα θα λειτουργήσουν ως κοινή τουριστική αγορά, και πρόσκαιρες οικονομικές διευκολύνσεις για να μπορέσετε να είστε έτοιμοι να υποδεχθείτε τους επισκέπτες.
Την ετοιμότητα του συστήματος υγείας και τη διαφήμιση αυτής της ετοιμότητας στις αγορές αυτές για την αντιμετώπιση σποραδικών περιπτώσεων;
Τη στήριξη από τα ευρωπαϊκά κεφάλαια της πρόσθετης ασφάλισης για αυτές τις ειδικές περιπτώσεις;
Την προσφορά και διαφήμιση από τις δομές φιλοξενίας κατάλληλων υλικών και λειτουργιών, αντισηπτικά, αποστάσεις, δυνατότητα social distancing, χώροι, παραλίες χωρίς συνωστισμό, που μόνο η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει;
Για ανθρώπους που θα έρθουν από Covid-free χώρες στην αποδεδειγμένα πιο αξιόπιστη, φιλόξενη, όμορφη και κοντινή Covid-free χώρα;
Η Ελλάδα θα βγει με σημαντικό πλεονέκτημα τον Ιούνιο, αν πάνε τα πράγματα καλά. Στη διεθνή εικόνα της ως ο μόνος ασφαλής και σοβαρός προορισμός.
Ναι, η παγκόσμια τουριστική αγορά θα μικρύνει για φέτος, λόγω κρίσης, αλλά αυτή η μικρότερη μπορεί να είναι όλη σχεδόν Ελληνική. Αν κινηθεί το κράτος και οι επιχειρήσεις έγκαιρα σε αυτή την κατεύθυνση.
Αντί για μοιρολατρικές επιδοτήσεις για τη διαχείριση μίας καθόλου σίγουρης απώλειας, χρειάζονται χρήματα, διευκολύνσεις και δράσεις για την εκμετάλλευση μιας πιθανής ευκαιρίας.
Είναι η Ελληνική ευκαιρία. Να κερδίσει φέτος και σε βάθος χρόνου νέα μερίδια τουριστικής αγοράς.
Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος
No comments:
Post a Comment