οι ιδρυτές της BlaBlaCar |
Ένας φίλος έρχεται αύριο από Μαδρίτη - Βαρκελώνη, συνεπιβάτης με κάποιον που θα έκανε τη διαδρομή, και συναντήθηκαν στην BlaBlaCar. Κόστος 30 ευρώ.
Δώδεκα χώρες, έξι εκατομμύρια μέλη-πελάτες ήδη. Μια επιτυχημένη καινοτομία της νέας συμμετοχικής κοινωνικής οικονομίας. Δεν είναι κερδοσκοπική εμπορική δραστηριότητα για τους συμμετέχοντες. Οι τιμές είναι κάτω του κόστους και στο πλαίσιο της ανώτατης που ορίζει η οργάνωση ανά διαδρομή με βάση ορισμένα κριτήρια. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος μοιράζεται ουσιαστικά με τους συνεπιβάτες μέρος των δαπανών της μετακίνησης και πάνε παρέα (βενζίνη, διόδια κλπ). Ουσιαστικά οργανώνει μια προϋπάρχουσα πρακτική κοινής χρήσης αυτοκινήτου με βάση τις δυνατότητες που προσφέρει πλέον η πληροφορική και το διαδίκτυο.
Νέες μορφές ασφάλισης προσφέρονται από τις ασφαλιστικές σε όσους το επιθυμούν. Ενώ οι επιβάτες και ιδιοκτήτες περνούν μια απλή διαδικασία πιστοποίησης / ταυτοποίησης για αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων.
Οικονομικό και κοινωνικό αποτέλεσμα: καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών (αυτοκίνητα, δρόμοι), μικρότερη δαπάνη ενέργειας για μετακινήσεις για την οικονομία, νέες μορφές κοινωνικότητας. Περισσότερες και πιο φθηνές μετακινήσεις για όλους, που αλλιώς δεν θα γίνονταν, άρα αύξηση του κύκλου εργασιών και θέσεων εργασίας πολλών κλάδων. Μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών και επενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών, δρόμων και αυτοκινήτων. Αλλαγή της ακριβής από κάθε άποψη ατομιστικής χρήσης του αυτοκινήτου. Μεγαλύτερος ανταγωνισμός για τις εμπορικές δραστηριότητες. Μεγαλύτερη ελευθερία για τους πολίτες στις επιλογές τους, ωράρια, μετακινήσεις, διαδρομές.
Η οργάνωση, με έδρα το Παρίσι, προσφέρει ακόμη και "μπλαμπλαδόμετρο", πόσο διαθέσιμος είναι για κουβέντα ο καθείς, πριν κάνει την επιλογή του.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την παρουσιάζει στις σελίδες της με τις προσπάθειες νέων συμμετοχικών μορφών κοινωνικής οικονομίας στην Ευρώπη.
Η παραγωγή του μέλλοντος, στην ενέργεια, τη γεωργία, τις μετακινήσεις, την έρευνα, το λογισμικό, την επιστήμη... θα είναι πολύ πιο μοιρασμένη, πολύ πιο ανοιχτή. Οι αγορές αλλάζουν και ο καπιταλισμός της υπερσυγκέντρωσης κεφαλαίων και εξουσίας μεταμορφώνεται και πάλι.
Το μέλλον είναι ήδη εδώ, κι ας αρνούμαστε να το δούμε. Μάχες οπισθοφυλακής δίνουμε. Γι' αυτό μένουμε πίσω.
https://webgate.ec.europa.eu/…/europe/organisation/blablacar
Δώδεκα χώρες, έξι εκατομμύρια μέλη-πελάτες ήδη. Μια επιτυχημένη καινοτομία της νέας συμμετοχικής κοινωνικής οικονομίας. Δεν είναι κερδοσκοπική εμπορική δραστηριότητα για τους συμμετέχοντες. Οι τιμές είναι κάτω του κόστους και στο πλαίσιο της ανώτατης που ορίζει η οργάνωση ανά διαδρομή με βάση ορισμένα κριτήρια. Ο ιδιοκτήτης του οχήματος μοιράζεται ουσιαστικά με τους συνεπιβάτες μέρος των δαπανών της μετακίνησης και πάνε παρέα (βενζίνη, διόδια κλπ). Ουσιαστικά οργανώνει μια προϋπάρχουσα πρακτική κοινής χρήσης αυτοκινήτου με βάση τις δυνατότητες που προσφέρει πλέον η πληροφορική και το διαδίκτυο.
Νέες μορφές ασφάλισης προσφέρονται από τις ασφαλιστικές σε όσους το επιθυμούν. Ενώ οι επιβάτες και ιδιοκτήτες περνούν μια απλή διαδικασία πιστοποίησης / ταυτοποίησης για αποφυγή δυσάρεστων εκπλήξεων.
Οικονομικό και κοινωνικό αποτέλεσμα: καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών (αυτοκίνητα, δρόμοι), μικρότερη δαπάνη ενέργειας για μετακινήσεις για την οικονομία, νέες μορφές κοινωνικότητας. Περισσότερες και πιο φθηνές μετακινήσεις για όλους, που αλλιώς δεν θα γίνονταν, άρα αύξηση του κύκλου εργασιών και θέσεων εργασίας πολλών κλάδων. Μικρότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Καλύτερη αξιοποίηση των υποδομών και επενδύσεων, δημόσιων και ιδιωτικών, δρόμων και αυτοκινήτων. Αλλαγή της ακριβής από κάθε άποψη ατομιστικής χρήσης του αυτοκινήτου. Μεγαλύτερος ανταγωνισμός για τις εμπορικές δραστηριότητες. Μεγαλύτερη ελευθερία για τους πολίτες στις επιλογές τους, ωράρια, μετακινήσεις, διαδρομές.
Η οργάνωση, με έδρα το Παρίσι, προσφέρει ακόμη και "μπλαμπλαδόμετρο", πόσο διαθέσιμος είναι για κουβέντα ο καθείς, πριν κάνει την επιλογή του.
Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την παρουσιάζει στις σελίδες της με τις προσπάθειες νέων συμμετοχικών μορφών κοινωνικής οικονομίας στην Ευρώπη.
Η παραγωγή του μέλλοντος, στην ενέργεια, τη γεωργία, τις μετακινήσεις, την έρευνα, το λογισμικό, την επιστήμη... θα είναι πολύ πιο μοιρασμένη, πολύ πιο ανοιχτή. Οι αγορές αλλάζουν και ο καπιταλισμός της υπερσυγκέντρωσης κεφαλαίων και εξουσίας μεταμορφώνεται και πάλι.
Το μέλλον είναι ήδη εδώ, κι ας αρνούμαστε να το δούμε. Μάχες οπισθοφυλακής δίνουμε. Γι' αυτό μένουμε πίσω.
https://webgate.ec.europa.eu/…/europe/organisation/blablacar
Υ.Γ.
Σε μια χώρα με πανάκριβα διόδια και βενζίνη ιδανική για την οικονομία και την ανακούφιση των πολιτών επίσης.
Ακόμη να εξεγερθούν τα ΚΤΕΛ και οι ταξιτζήδες;
Γιώργος Γιαννούλης- Γιαννουλόπουλος
No comments:
Post a Comment